ale o ile Piekny Umysl jest dla mnie najlepszym filmem i wogle poza skala ocen (gdybym mogl to bym dal jemu 11/10 :) ) o tyle Człowiek Ringu jest w 10 najlepszych i daje mu 10/10, polecam kazdemu oba filmy, niesamowity jest ten Russel Crowe i Ron Howard choc na tym ostatnim zawiodlem sie po obejrzeniu Kodu Da Vinci, pozdrawiam:)
Oj zdanie na temat filmu chyba trochę się zmieniło skoro teraz jest czwóreczka. ;___;
W 10 najlepszych filmach w ogóle ? Wow. Nie sądzę, że nawet jest w pierwszych 500-set najlepszych.
Nawet w swojej tematyce przegrywa z kilkoma filmami np:
Rocky 1976, Wściekły byk 1980, Za wszelką cenę 2004, które są wyżej cenione i dużo bardziej nagradzane.
Dość porównywalny poziom jest też w The Fighter 2010 oraz Do utraty sił 2015.
Rocky z 1976 to klasyka i nie piszę tego bo jestem jego fanem ale ta 1 cześć to istne Arcydzieło nie piszę tego jako fan .
to najlepszy Rocky ever.
dla mnie 10 / 10
człowiek ringu 8/10
wsciekły byk 8/10
za wszelką cenę 9/10
Creed 8/10
The Fighter 7/10
do utraty sił 7/10
Rocky 1 wiadomo. Zajebisty film.
Ale Wściekłego była słabo doceniasz, a to ten film właśnie jest uważana za nr 1 o boksie.
Znakomita reżyseria Scorsese. Świetny scenariusz. Bardzo dobra rola De Niro i Pesci.
Zresztą rola De Niro we Wściekłym byku jest uważana za jedną z najlepszych kreacji ever.
Słyszałem, że najpierw trenował długo i schudł do tej roli, by szybko bardzo mocno przytyć,
co jest bardzo widoczne w filmie. A jego aparycja, mimika, gesty, wypowiadane słowa genialnie zagrane.
Chyba to najlepsza rola De Niro obok tej w Ojciec chrzestny 2.
Mam coś takiego że jakoś nie powalił mnie na łopatki ten film z de niro jest świetny naprawdę ale podobał mi się bardziej człowiek ringu i za wszelką cenę
tak już mam :P De niro w samym filmie 10/10 lubię go bardzo za ojca chrzestnego , chłopcy z ferajny , taksówkarz , jednak sam film (wsciekły byk ) jakos mnie nie powalił na dechy może też dlatego że mam wielki sentyment do rockiego z dzieciństwa :)
Ja też mam sentyment do Rockego, którego widziałem w 1988, a po nim 2,3,4.
Ale jestem obiektywny i wiem, gdzie jest większy kunszt kina i czemu Wściekły byk jest najbardziej doceniany przez krytyków i publiczność.
Najlepsza trójka i to zdecydowanie to:
Rocky 1976, Wściekły byk 1980, Za wszelką cenę 2004
Oceniam je na 10/10 To były filmy oskarowe.
Między linami ringu 1956 - 8/10
Człowiek ringu 2005 - 8/10
The Fighter 2010- 7,5/10
Do utraty sił 2015 - 7,5/10
Rocky 2 - 8/10
Rocky 3- 7/10
Rocky 4- 7/10
Rocky 5 -5/10
Rocky balbo - 7,5/10
Creed -8/10
Wściekły byk, Za wszelką cenę, Rocky dość porównywalne są dla mnie. Trudno byłoby mi wybrać nr 1, ale raczej Wściekły byk.
Człowiek ringu jest dla mnie gorszy od tej trójki, ale w czołówce.
A jak Tobie podoba się montaż walk w filmach z 2015 Do utraty sił i Creed ?
Do utraty sił tak średnio było to troche takie bajeczne ( nie porównuje do tego mordobicia z Rocky 4 :P ) dużo fajniej dla mnie wyglądało to w creed motyw treningu mi się podobał jak go rocky wziął do tej 2 siłowni troche to bardziej realistyczniej wyglądało.
ale Rocky 1 , wsciekly byk , człowiek ringu to będzie moja złota trójca :) + za wszelką cenę :) tych 4 filmów nic nie przebije tam jest zawsze coś mądrego i pouczającego i każdemu będę je polecał nie ważne w jakiej kolejności
a tak z innej beczki ciekawi mnie czy sylwek dostanie oscara ? czy Tom Hardy za zjawę ( nie wiem czy oglądałeś ) dużo o tym na necie czytałem i zdania są podzielone 50 / 50 :) chodź bukmacherzy obstawiają 75 % dla stallone do by było ciekawe po tylu złotych malinach ( a brak dla niego oscara za Rocky 1 to typowy błąd tej całej komisji chyba sie zgodzisz ? :) )
a ty co sądzisz o Oskar dla sylwa za Creeda ? :)
Co ciekawe pierwsza ważna rola Stallone i nominacja za Rocky 1 1976.
Potem w latach 80 i 90 cały wysp malin oraz nominacji do malin za jego kreacje aktorskie. Był z tych znanych aktorów najbardziej obśmiewany.
Po czym po 40 latach na zakończenie kariery dostaje 2 nominacje do oskara w karierze za ten sam cykl o
Rockym :) O ile mogę Creed uznawać jako 7 część serii.
Złoty glob już dostał za Credd. W Rockym skończyło się na nominacji do złotego globa. Teraz na gali oskarowej jest faworytem, a wygrana Hardego będzie niespodzianką,
bo on nawet nie miał nominacjo do złotych globów.
""a brak dla niego oscara za Rocky 1 to typowy błąd tej całej komisji chyba sie zgodzisz ? :) ) ""
Nie. Błędem było, że DE Niro nie dostał wtedy oskara za rolę w Taksówkarz 1976. Każdy to mówi.
De Niro dostał oskary za Ojciec chrzestny 2 1974 oraz Wściekły byk 1980, ale za Taksówkarz 1976 też powinien dostać. A za Dawno temu w Ameryce 1984 przynajmniej nominacje, a nawet tego nie było.
Zgadzam sie z toba w 100% brak oskara za taksowkarza to nastepny blad a nawet bym powiedzial arcy blad tak samo jak brak nominacji za dtwa ;) tam sa rozne bledy wszelakie jest tam tez czysta polityka... ale bede upieral sie przy swoim ze brak oskara za rocky 1 to taki sam blad jak brak oskara dla de niro za taksowkarza , nie mowiac juz o braku oscara dla crowe za piekny umysl ( film mi sie bardzo podobal ) chodz co ciekawe bardziej crowe mi sie podobal w pieknym umyslie a nawet w informatorze niz gladiatorze :) ( to moja prywatna opinia) a co powiesz za brak oskara dla ala pacino za ojca chrzestnego 1 i 2 i czlowieku z blizna ?
Nie dam rady.
• Co?
• Nie dam rady go pokonać.
• Apolla?
• Tak.
• Byłem tam, pochodziłem sobie, porozmyślałem.
Kogo chcę oszukać? Nie sięgam mu do pięt.
• Co zrobimy?
• Nie wiem.
• Tak ciężko pracowałeś.
• To nieważne, bo i tak przedtem byłem nikim.
• Nie mów tak.
• Daj spokój, Adrian. To prawda. Byłem nikim.
Ale to też się nie liczy.
Bo tak się zastanawiam...
Tak naprawdę nie liczy się, czy przegram walkę.
I nieważne, czy ten facet rozłupie mi łeb.
Bo ja tylko chcę wytrzymać do końca.
Nikt nigdy nie wytrzymał z Creedem do końca.
A jeśli ja wytrzymam do końca
i wciąż będę stał, gdy zabrzmi gong,
to po raz pierwszy w życiu będę wiedział,
że nie byłem tylko kolejnym dupkiem z okolicy.
Jden z najlepszych dialogow w historii kina :)
Za "Człowiek z blizną" Al Pacino przecież nawet nie miał nominacji to tak jakby wymagać od De Niro oskara za Dawno temu w Ameryce, gdzie też nie było nominacji.
Cóż zawsze trzeba zobaczyć konkurencje, pozostałych nominowanych z kim się przegrywa.
W historii najbardziej pokrzywdzeni byli Peter O'Toole 8 nominacji bez oskara i Richard Burton 7 nominacji bez oskara jesli chodzi o świetnych aktorów, którzy zawsze trafiali na lepszych w roku, kiedy byli nominowani. Paul Newman ma 1 oskara na 10 nominacji, dostał go dopiero przy 8 nominacji :)
Al Pacino zagrał poprawnie w Ojcu 1 i 2, ale zauważ, że Brando był lepszy od niego w 1, a De Niro w 2 wcielający się w tą samą postać w przeszłości. Obojga nagrodzeni oskarem, gdy Al musiał zadowolić się nominacją.
Największe pomyłki akademii dotyczą Obywatel kane 1941 oraz Skazani na Shawshank 1994 jeśli chodzi o film roku.
Proszę czytać ze zrozumieniem. Skazani przegrali w kategorii najlepszy film z Forrest gump, we wszystkich nominowanych kategoriach przegrali, a Forrst 6 oskarów. A po czasie wychodzi, że najlepszym filmem 1994 roku było Skazani na Shawshank. Ale to był bardzo mocny rok - Skazani na Shawshank imdb 9.3, Pulp fiction imdb 8,9, Forrest gump imdb 8,8, Leon imdb 8,6.
A jaki jest twoim zdaniem najlepszy serial ?
Twin Peaks ? Sopranos ? The Wire ? Breaking Bad ?
Czy może Rzym ?
dla mnie osobiscie breaking bad bardzo mi się podobał :) akcja nie stała w miejscu a to mi się podoba
czasami oglądam TWD ale to raczej jak czas pozwoli
z polskich to OFICER i KREW Z KRWI :)
Breaking bad rzeczywiście jest świetny, dorównał Sopranos, ale nie przebił perfekcyjnego The wire.
Polecam Twin Peaks, The wire to seriale obowiązkowe.
Dla wieku ludzi Breaking bad nie przebił tych seriali. To pozycje perfekcyjne. Twin Peaks to w ogóle legenda. 5 razy widziałem Twin Peaks i Robin of Sherwood.
Rzym, X-Files dwa razy, reszta seriali zawsze po razie. To też coś znaczy.
Z kostiumowych :
Robin of Sherwood 1984-1986 -10/10 najlepszy serial o średniowieczu, niesamowity klimat.
Rzym 2005-2007 -10/10 najlepszy serial o starożytności
Gra o tron -2011-2018 -10/10 serial fantasy bazujący na realiach średniowiecza
Vikings 2013-2016 - 8/10 2 najlepszy serial o średniowieczu, ale dwa oczka mniej, bo mało wyraziste postacie i dużo gorszy klimat niż w Robin of Sherwood
Spartacus 2010-2013 - 7/10 komiksowy tandetny, ale daje emocje i nawet da sie oglądać
Tudors -7,5 /10 solidne, ale troche nudne
Borgias- 7,5/10 to samo co Tudors